Przejdź do treści
Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

KONFERENCJA NAUKOWA Z CYKLU KULTURA INNOWACJI W EDUKACJI. ZMIANA EDUKACYJNA, KTÓRA MA ZNACZENIE. Z DOŚWIADCZEŃ WIOSNY EDUKACJI

6 kwietnia, 2024

250zł

Katedra Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji działająca na Wydziale Pedagogiki UKW w Bydgoszczy od wielu już lat prowadzi prace badawczo – rozwojowe mające na celu poprawę jakości edukacji w regionie i promowanie nowatorskich rozwiązań edukacyjnych opartych w szczególności na koncepcji socjokulturowej Lwa S. Wygtoskiego i J.S. Brunera, a także Ecole Moderne C. Freineta poprzez badania nad rozwijaniem zdolności uczenia się i tworzenia przestrzeni/warunków dla zmiany myślenia nauczycieli o edukacji. Zapraszamy zainteresowanych losem polskiej szkoły uczestników do penetracji różnych innowacyjnych kultur szkoły poprzez cykl konferencji pt. Kultura Innowacji w Edukacji.
Organizowany cykl konferencji ma być przestrzenią dla wymiany doświadczeń naukowo – badawczych i aplikacji edukacyjnych, innowacyjnych modeli i rozwiązań, testowanych z sukcesem w Europie i w Polsce. Główną kategorią, wokół której będzie budowana narracja konferencji, jest innowacja w edukacji, przy czym innowacja będzie rozpatrywana zarówno jako proces zmiany, jak i program zmiany. Podmiotem refleksji będzie nauczyciel – innowator, przedmiotem – jego nowatorstwo pedagogiczne, które jest podstawą rozwoju kultury szkoły.
Zamierzeniem organizatorów konferencji jest SPOTKANIE teoretyków i praktyków, stąd adresatami konferencji są zarówno badacze, jak i refleksyjni nauczyciele, innowatorzy, twórcy autorskich koncepcji edukacyjnych.
Celem konferencji jest zatem identyfikacja zjawiska (innowacji, nowatorstwa pedagogicznego), określenie jego natury. Stawiamy także pytania o status nauczyciela – innowatora, twórcy koncepcji, badacza własnej praktyki: Kim jest nauczyciel – innowator? Co stanowi istotę jego aktywności innowacyjnej? Jakie są źródła (geneza) podejmowanych innowacji? Jakie są bariery i Jakich trudności doświadczają innowatorzy we współczesnej kulturze szkoły? W jaki sposób badamy innowacje i nowatorstwo pedagogiczne?
Jako drugą innowację inspirującą do ZMIANY w kulturze szkoły chcemy zaprezentować „Wiosnę Edukacji”, nieformalny oddolny ruch zmiany szkoły, zapoczątkowany w roku 2018 i ciągle się rozwijający. Ruch ten obejmuje szkoły zwane też ambasadami Wiosny Edukacji i pojedynczych nauczycieli ambasadorów Wiosny Edukacji, którzy stanowią sieć nastawioną na uczenie się i rozwój. Osoby aktywne w tym oddolnym ruchu podejmują różnego rodzaju działania na rzecz zmiany edukacji, rozwoju i poprawy jakości własnej pracy lub pracy szkoły. Działania szkół i ambasadorów ma wspomóc wprowadzona przez liderki Wiosny Edukacji inteligencja zmiany (QZ) oparta początkowo o 5 kategorii (5P): poszukiwania, pasja, przestrzeń, pewność i perspektywa, a poszerzona o prawdę i pytania. Wokół tych 7 P zorganizowane zostaną panele dyskusyjne, a tytuł konferencji ZMIANA EDUKACYJNA, KTÓRA MA ZNACZENIE niech będzie zaproszeniem do pogłębienia problemu.

Miejsce wydarzenia

UKW Bydgoszcz
Biblioteka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, ul. Karola Szymanowskiego 3
Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie 85-064 Poland
+ Google Map
Phone
+48607622517, +48607709137
Zobacz witrynę: Miejsce wydarzenia